Home > News > Talkwalker Enters US Market

Talkwalker Enters US Market


Leading European Social Data Intelligence Company, Talkwalker, Enters US Market

Empowering Companies to Make Better Decisions Using Social Data Intelligence

NEW YORK, Feb. 25, 2015 / Talkwalker, a leading European social data intelligence company, today announced its entry into the US market with the opening of offices in New York City. In coordination with the NYC launch, Talkwalker has hired Todd Grossman as the CEO Americas. Grossman, who has an extensive background in multimedia analytics and public relations, will oversee all activities in the region.

With its multiple social data intelligence features, Talkwalker fills the growing gap in social media listening and analytics. Companies looking for a centralized social data intelligence technology that scales across all departments and roles can now utilize Talkwalker for powerful intelligence in an easy-to-use platform that can be integrated throughout the enterprise.

Talkwalker’s listening and analytics platform perfectly fits the needs of the social enterprise:

  • Data integrity: one central data and analytics platform that can be adapted to different organizational structures
  • Social data coverage: the most extensive and accurate coverage with proprietary quality data in 187 languages, on more than 10 social networks and from 150 million websites
  • Easy data integration: powerful API technology streams for own or third party data

Over the last year, Talkwalker has witnessed increasing interest from the US, signing multiple new clients and receiving a large volume of prospect inquiries. The new US-based office will allow Talkwalker to serve these new clients locally and expand Talkwalker’s presence in this key region.

“We are very excited to be entering the US market, and are confident that our platform will deliver the most advanced social data intelligence solution,” says Talkwalker CEO Americas Todd Grossman. “In a world of clutter and noise, corporate decision makers and brand managers now have real-time access and insight into data, the critical data, required to properly build companies and engage audiences.”

About Talkwalker
Talkwalker (www.talkwalker.com) is one of the world’s leading social data intelligence companies. The company has over 50 employees from over 20 countries speaking 19 different languages. Its 1500 servers process 500 million posts from 150 million websites daily. Talkwalker’s social data intelligence platform monitors and analyzes online conversations on social networks, news websites, blogs, forums and more, in over 187 languages.

Its unique social data intelligence software was selected to be part of the Twitter Certified Product Program in 2014. Talkwalker’s cutting edge technology enhances the speed and accuracy of decision-making through real-time listening and multi-faceted analytics.

The Talkwalker social data intelligence platform is used by over 500 clients around the world, including Volkswagen, Benetton, KPMG and communications specialists such as Publicis, Ogilvy and Weber Shandwick.


Le leader européen d’intelligence des données sociales Talkwalker fait son entrée sur le marché américain

Talkwalker a pour mission d’aider les entreprises à prendre de meilleures décisions stratégiques à l’aide des renseignements fournis par son outil d’intelligence des données sociales.

NEW YORK, 25 février 2015 / Talkwalker, le leader européen d’intelligence des données sociales, a annoncé aujourd’hui son entrée sur le marché américain avec l’ouverture de ses nouveaux bureaux à New York. Dans le cadre de son implantation aux États-Unis, Talkwalker est heureux d’accueillir Todd Grossman en tant que PDG Amérique. Fort d’une expérience éprouvée dans les domaines de l’analyse de données et des relations publiques, Todd supervisera les activités sur le continent américain.

Avec ses nombreuses fonctionnalités d’intelligence des données sociales, la plateforme Talkwalker comble les lacunes croissantes dans le domaine de la veille et de l’analyse des médias sociaux. Les entreprises à la recherche d’une technologie centralisée d’intelligence des données sociales pouvant s’adapter à chaque département et à chaque métier peuvent désormais utiliser Talkwalker en tant que plateforme performante, simple d’utilisation et pouvant être facilement intégrée dans toute l’entreprise.

La plateforme de veille et d’analyse des médias sociaux, Talkwalker répond parfaitement aux besoins de l’entreprise sociale, et ce, à plusieurs niveaux:

L’intégrité des données: l’unique plateforme centrale de données et d’analyse qui peut être adaptée à différentes structures organisationnelles ;
La couverture des données sociales: la plus précise et complète grâce aux données exclusives de qualité dans 187 langues, provenant de plus de 10 réseaux sociaux et de 150 millions de sites web ;
L’intégration facile des données: les flux de données propriétaires, ou de sources tierces, peuvent être intégrées via la technologie puissante de l’API Talkwalker.

Au cours de l’année passée, Talkwalker a connu un intérêt croissant venant des États-Unis envers sa technologie à travers plusieurs nouveaux contrats clients signés et de nombreuses demandes de prospects reçues. Le nouveau bureau aux États-Unis permettra à Talkwalker de mieux servir ces nouveaux clients localement et d’étendre la présence de Talkwalker dans cette région clé.

« Nous sommes très heureux de faire cette entrée sur le marché des États-Unis, et nous sommes certains que notre plateforme offrira la solution la plus avancée dans le domaine d’intelligence des données sociales », confie Todd Grossman, PDG Talkwalker Amérique. « Dans un monde de désordre et de bruit, les décideurs d’entreprise et gestionnaires de marque ont maintenant un accès en temps réel et un aperçu des données, des données critiques et nécessaires pour construire correctement une entreprise et interagir avec son public. »

A propos de Talkwalker

Talkwalker (www.talkwalker.com) est un des leader mondiaux de l’intelligence des données sociales. L’entreprise compte plus de 50 employés venant de plus de 20 pays et parlant 19 langues différentes. Ses 1500 servers sont capables d’analyser quotidiennement plus de 500 millions de publications sur plus de 150 millions de sites web. La plateforme Talkwalker permet de suivre et d’analyser des conversations sur les réseaux sociaux, des sites d’actualités, des blogs, des forums et autres dans plus de 180 languages.

Cet outil unique d’analyse des données sociales a été séléctionné en 2014 pour êtret un produit certifié par Twitter. La technologie de pointe de Talkwalker améliore la prise de décision grâce à une meilleure précision et une rapidité de traitement des données en temps réèl.

La plateforme d’intelligence des données sociales Talkwalker est utilisée par plus de 500 clients à travers le monde, incluant volkswagen, Benetton, KPMG et des agences de communication de renommée mondiales telle que Publicis, Ogilvy et Weber Shandwick.

Le contenu de ce communiqué de presse est de l’entière responsabilité de son auteur : Talkwalker

You may also like
Fit 4 Start Goes HealthTech And Digital This Time
Opening Up Its Network: Silicon Luxembourg Moves Up A Gear
Find The Perfect Investor In Minutes Not Months With Unicorn Nest
Beauty Matching Engine™: The Go-To AI Solution For Beauty Retailers